Jak dobrać dietę pudełkową do swoich potrzeb?

Coraz popularniejsza dieta pudełkowa to niezwykle wygodny sposób spożywania wysokiej jakości posiłków. Jej liczne zalety sprawiają, że pasuje ona do stylu życia bardzo różnych osób. Do lektury tego artykułu zapraszamy każdego, kto chce wiedzieć, w jaki sposób można łatwo dopasować dietę pudełkową do swoich potrzeb, czyli na co zwracać uwagę i jakie są możliwości doboru poszczególnych składników oraz dla kogo są skierowane poszczególne propozycje.

Czym jest dieta pudełkowa?

Dieta pudełkowa, znana również jako catering dietetyczny to określenie jedzenia dobieranego pod względem zapotrzebowania zdrowotnego i pod względem kalorii, które jest dowożone we wskazane miejsce tak jak każdy catering. Dieta pudełkowa składa się z posiłków, które łącznie mają pewną ilość kalorii, a więc są dobierane zgodnie z zapotrzebowaniem organizmu. Oznacza to, że takie posiłki są idealnie dobierane dla osób starających się schudnąć, przytyć czy po prostu jeść zdrowo i w odpowiednich ilościach. Catering dietetyczny zawiera naturalne składniki, zdrowe dla organizmu i pozbawione sztucznych substancji, dlatego jedzenie to jest bardzo zdrowe.

Jak dobierać posiłki do swoich potrzeb?

W zależności od kondycji organizmu i tego, co chcesz osiągnąć dzięki diecie, możesz wybierać bardzo różne zestawy diety pudełkowej. W przypadku osób, które chcą schudnąć lub przytyć, ważna jest ilość kalorii zjadana codziennie, dlatego podczas wybierania porcji warto zwrócić uwagę na ich opis, w którym podano, ile kalorii taki posiłek zawiera. Jest to bardzo wygodne dla osób, które dbają o liczenie kalorii i zjadanie właściwych ilości. W przypadku kobiet w ciąży, z kolei, ma znaczenie to, jakie składniki są częścią ich posiłków. Niektóre pokarmy nie są wskazane podczas ciąży, dlatego, jeśli Twój lekarz określił, czego należy unikać, warto zwracać uwagę na to podczas wybierania cateringu dietetycznego.

Jeśli chodzi o wegetarian i wegan, na pewno powinni oni zwracać uwagę na to, czy w konkretnym daniu znajdują się składniki, których oni nie jedzą, czyli mięso czy ryby. Sportowcy zaś najczęściej potrzebują uzupełnienia energii, która jest spożytkowana podczas treningów oraz takich składników, które dodają siły i wpływają pozytywnie na tkankę mięśniową.

Na co jeszcze zwracać uwagę?

Dokładne przeczytanie informacji o składnikach znajdujących się w danej porcji jest bardzo istotne, zarówno pod względem doboru ilości kalorii, jak i w celu uniknięcia składników, których nie lubisz, lub których Twój organizm nie toleruje. W niektórych posiłkach znajdują się potencjalne alergeny, a osoby uczulone na laktozę będą musiały wystrzegać się w szczególności składników, które ją zawierają.

Warto wiedzieć, że możesz zamawiać też kilka posiłków naraz, a każdy z nich jest odpowiednio przygotowany pod względem ilości kalorii. Tworzą one wówczas zestaw na dany dzień, który zawiera określoną ilość kalorii dopasowaną do Twoich potrzeb. Ze względu na wygodnie zapakowane w pudełkach jedzenie dieta pudełkowa jest wygodna nie tylko dla pojedynczych klientów, ale również dla grup biorących udział w jakimś spotkaniu, dla których trzeba zamówić catering.

Warto wówczas wziąć pod uwagę potencjalnych wegetarian i osoby, które są na coś uczulone i zamówić różnorodne zestawy. Jeśli grupa nie jest zbyt duża i jest taka możliwość, warto zapytać i policzyć, ile osób preferuje dania mięsne, a ile woli lekkie jedzenie, na przykład, zestaw śniadaniowy czy sałatkę. Niezależnie od ilości osób, zamówienie diety pudełkowej jest łatwe, wygodne i bardzo zdrowe.

 

Poznaj nowe przepisy i ciekawostki kulinarne.